Na skróty

Money.pl

Grupy dyskusyjne

od dzis DROZSZE kredyty?

Grupy dyskusyjne
od dzis DROZSZE kredyty?
poprzedni wątek | następny wątek pl.biznes.banki
2006-07-01 13:51

od dzis DROZSZE kredyty?

yarek
dlaczego na okraglo trabi sie, ze od 1 lipca kredyty mieszkaniowe beda
drozsze?

^^^^^^^^^^^

przeciez, meritum zmian glownie odnosi sie do tego, ze zmienia sie zasady
kredytowania, zdolnosc kredytowa bedzie obliczana dla kredytu w walucie -
tak jak dla kredytu zlotowkowego. jesli bede mial zdolnosc kredytowa, to
moge wybrac kredyt w CHF i bede mial jak bylo dotychczas.zgadzam sie, ze
kredyty w walucie moga byc trudniej dostepne, ale dlaczego wielu
dziennikarzy, poslow/nawet dzis na konferencji PIS-u/ byla mowa o DROZSZYCH
kredytach - to chyba zbyt duze nieporozumienie.

2006-07-01 14:46

Re: od dzis DROZSZE kredyty?

zycie_po_zyciu
> dlaczego na okraglo trabi sie, ze od 1 lipca kredyty mieszkaniowe beda
> drozsze?

Bo tak jest najprościej. Łatwiej wmócić ludziom, że kredyty są droższe, więc
trzeba to zmienić, niż powiedzieć prawdę o nowych wytycznych wyliczania
zdolności kredytowej (kto w ogóle zrozumie to sformułowanie?).
Prawda w tym wypadku jest mniej istotna, liczy się efekt - to _my_ bronimy
_zwykłych_ obywateli przed _drogimi_ kredytami.

2006-07-01 15:53

Re: od dzis DROZSZE kredyty?

MK
"yarek" wrote in message
news:e85nk5$ir$1@atlantis.news.tpi.pl...
> dlaczego na okraglo trabi sie, ze od 1 lipca kredyty mieszkaniowe beda
> drozsze?
>
> ^^^^^^^^^^^
>
> przeciez, meritum zmian glownie odnosi sie do tego, ze zmienia sie
zasady
> kredytowania, zdolnosc kredytowa bedzie obliczana dla kredytu w walucie -
> tak jak dla kredytu zlotowkowego. jesli bede mial zdolnosc kredytowa, to
> moge wybrac kredyt w CHF i bede mial jak bylo dotychczas.zgadzam sie, ze
> kredyty w walucie moga byc trudniej dostepne, ale dlaczego wielu
> dziennikarzy, poslow/nawet dzis na konferencji PIS-u/ byla mowa o
DROZSZYCH
> kredytach - to chyba zbyt duze nieporozumienie.
>

No, wlasnie poslanka PiS mowila, ze za wprowadzeniem ograniczen byly duze
banki i to te, ktore kredytow walutowych nie udzielaja. Nie wspomiala, ze w
przypadku klopotow finansowych banku, ktory np. za duzo takich kredytow
udzielil, a po przewalutowaniu na pln okazalo sie, ze kredytobiorcy nie sa
wstanie ich splacac, zrzutke beda musialy zrobic wszystkie banki. Nawet te,
ktore ani jednego kredytu walutowego nie udzielily i nie maja klopotow ze
sciagalnoscia. A to bedzie ze szkoda dla wszystkich klientow, nie tylko tych
z zaciagnietymi kredytami.

MK
2006-07-02 10:51

Re: od dzis DROZSZE kredyty?

Michał_Skrzetlewski
MK napisał(a):

>
> No, wlasnie poslanka PiS mowila, ze za wprowadzeniem ograniczen byly duze
> banki i to te, ktore kredytow walutowych nie udzielaja. Nie wspomiala, ze w
> przypadku klopotow finansowych banku, ktory np. za duzo takich kredytow
> udzielil, a po przewalutowaniu na pln okazalo sie, ze kredytobiorcy nie sa
> wstanie ich splacac, zrzutke beda musialy zrobic wszystkie banki. Nawet te,
> ktore ani jednego kredytu walutowego nie udzielily i nie maja klopotow ze
> sciagalnoscia. A to bedzie ze szkoda dla wszystkich klientow, nie tylko tych
> z zaciagnietymi kredytami.


No tak, biedne głupie banki i biedni głupi klienci - ktoś w końcu musiał
pomyśleć za nich i wprowadzić ograniczenia, żeby nie kupowali sobie tych
mieszkań i domów. W końcu to dla ich dobra i na pewno nie ma mowy o
żadnej grze interesów.
Kredyty podrożeją dlatego, że spora grupa kredytobiorcow nie będzie
mogła wybrac korzystniejszego dla ich obecnie kredytu w CHF, tylko
wybierze droższy kredyt w PLN, beneficjentami tej regulacji na pewno nie
będą klienci, tylko pewna grupa banków.

--
MS
2006-07-02 13:23

Re: od dzis DROZSZE kredyty?

MK
"Michał Skrzetlewski" wrote in message
news:e881if$3as$1@elrond.ghnet.pl...
>
> Kredyty podrożeją dlatego, że spora grupa kredytobiorcow nie będzie
> mogła wybrac korzystniejszego dla ich obecnie kredytu w CHF, tylko
> wybierze droższy kredyt w PLN, beneficjentami tej regulacji na pewno nie
> będą klienci, tylko pewna grupa banków.
>

Bedzie mogla wybrac kredyt w dowolnej walucie. Chodzi o to, zeby mogla go
splacac przy ew. wzroskie kursu waluty obcej lub przewalutowania go na PLN,
bo takie beda skutki przy znacznym wzroscie kursu walut.
Jezeli chodzi o mnie to jestem za tym zeby ograniczac ryzyko w sytuacji gdy
za bledy jednego banku musza odpowiadac wszystkie. Jest jeszcze druga opcja
zlikwidowac BFG i jego gwarancje, a bank w ktorym ja nie mam
oszczednosci/udzialow moze dawac kredyty nawet na ladne oczy i przy ujemnym
oprocentowaniu ;).

MK
2006-07-02 14:29

Re: od dzis DROZSZE kredyty?

Marcin
Czyli biedny nie weźmie - a bogatego i tak stać na kredyt w CHF.

Marcin

2006-07-02 20:23

Re: od dzis DROZSZE kredyty?

zch28
Marcin napisał(a):
> Czyli biedny nie weźmie - a bogatego i tak stać na kredyt w CHF.
>

Święte słowa.
Dzisiaj bym już kredytu hipotecznego nie dostał w ogóle.

Taka dziwna rzecz. Firmy Provident to nie można ukrócić za lichwę bo
działają zgodnie z prawem a tu mi się nadzór bankowy wtrąca w
dobrowolnie zawartą dokładnie przemyślaną umowę na kredyt walutowy.

Ze niby ryzyko walutowe? Przy braniu kredytu jest zawsze jakieś ryzyko.
To ja i bank je oceniamy i świadomie podejmujemy decyzję.

Prawda jest taka, że duże banki się zmówiły w celu przyciągnięcia do
siebie klientów. Liberałowie pełną gębą teraz się przemalowali w
socjalistów i chcą dbać o biednego klienta i za niego myśleć.
Koniec świata !!!

zch
2006-07-02 23:37

Re: od dzis DROZSZE kredyty?

mvoicem
zch28 napisał(a):
> Marcin napisał(a):
>> Czyli biedny nie weźmie - a bogatego i tak stać na kredyt w CHF.
>>
>
> Święte słowa.
> Dzisiaj bym już kredytu hipotecznego nie dostał w ogóle.
>
> Taka dziwna rzecz. Firmy Provident to nie można ukrócić za lichwę bo
> działają zgodnie z prawem a tu mi się nadzór bankowy wtrąca w
> dobrowolnie zawartą dokładnie przemyślaną umowę na kredyt walutowy.

Provident pożycza swoje pieniądze. Bank pożycza pieniądze swoich klientów.


p. m.
2006-07-03 00:05

Re: od dzis DROZSZE kredyty?

zch28
mvoicem napisał(a):

> Provident pożycza swoje pieniądze. Bank pożycza pieniądze swoich
> klientów.

A co to ma do rzeczy?. Działalność taka sama tylko grupa klientów inna.
Jak wynika ze słów rzecznika prasowego.

Sugerujesz, ze te mniejsze banki są źle zarządzane i nie skalkulowały
sobie ryzyka i że o dobro tychże mniejszych też trzeba zadbać.
Normalnie paranoja.

zch

PS. Firma provident należy do wiekszej grupy międzynaorodwej i nie chce
mi się wierzyć zeby nie posiadali normalnego banku i nie przyjmowali
kasy na lokaty. A na pewno mają akcjonariuszy.

2006-07-03 01:05

Re: od dzis DROZSZE kredyty?

mvoicem
zch28 napisał(a):
> mvoicem napisał(a):
>
>> Provident pożycza swoje pieniądze. Bank pożycza pieniądze swoich
>> klientów.
>
> A co to ma do rzeczy?. Działalność taka sama tylko grupa klientów inna.
> Jak wynika ze słów rzecznika prasowego.

To ma do rzeczy, że firma która pożycza swoje pieniądze, czyni to tylko
i wyłącznie na własne ryzyko. Jak zbankrutuje, stratni będą tylko i
wyłącznie jej akcjonariusze.

Bank, jako że obraca cudzymi pieniędzmi, jest poddany surowszym
rygorom, co chyba zresztą jest oczywiste.

>
> Sugerujesz, ze te mniejsze banki są źle zarządzane i nie skalkulowały
> sobie ryzyka i że o dobro tychże mniejszych też trzeba zadbać.
> Normalnie paranoja.

Nie o dobro mniejszych banków, a o dobro klientów mniejszych banków.
Zresztą odniosłem się do twojego spostrzeżenia na temat rzekomego
nierównego traktowania Providenta i banków.

>
> zch
>
> PS. Firma provident należy do wiekszej grupy międzynaorodwej i nie chce
> mi się wierzyć zeby nie posiadali normalnego banku i nie przyjmowali
> kasy na lokaty.

może gdzieś tam mają. Ale czy z faktu że VW ma bank, należy zainstalować
nadzór bankowy w ich fabrykach samochodów?. (gwoli ścisłości: nie bić
jeżeli VW i VW nie mają ze sobą nic wspólnego oprócz nazwy: to tylko
przykład :> )

p. m.
1 | 2
Podobne dyskusje
2005-11-18 02:38

Kredyty studenckie

Kredyty studenckie
Witam, Piszę w imieniu koleżanki, która ma poważny problem. Postaram się streścić sprawę. Koleżanka złożyła w pewnym banku wniosek i wszystkie wymagane dokumenty w sprawie kredytu dofinansowywanego z budżetu. Termin upłynął 15 listopada. 16 li...
2006-02-27 14:50

Kredyty hipoteczne w 2006

Kredyty hipoteczne w 2006
http://www.egospodarka.pl/13469,Kredyty-hipoteczne-w-2006,1,48,1.html ...
2006-05-07 23:52

Kredyty hipoteczne

Kredyty hipoteczne
Witam, planujem z żoną wziąć kredyt na budowę domu. Planujemy zadłużyć się na okoloło 140tys. Jaki bak jest najlepszy w te klocki? W jakim banku najlepiej podchodzą do dochodów z umów o dzieło? Bo spora część naszych dochodów pochodzi właśnie z tak...
2006-08-16 22:08

Tanie kredyty - gdzie?

Tanie kredyty - gdzie?
Witam! Planuje zakup nieruchomosci pod dzialalnosc. Swoich moge wylozyc 200tys. ale potrzebuje jeszcze 300tys. kredytu. Czy sa jakies instytucje z tych co "wspieraja przedsiebiorczosc" i udzielaja kredytow na preferencyjnych warunkch, w zamian z...
2006-10-17 15:59

PolBank - kredyty

PolBank - kredyty
Jakie macie wrazenia jesli chodzi o ten bank i procedure przyznawania kredytow? Robia problemy, czepiaja sie wszystkiego..? czy chcac zdobyc klienta obnizaja "prog"...?...
2007-01-03 22:30

Kredyty hipoteczne w CHF

Kredyty hipoteczne w CHF
Witam, Czy ktoś brał ostatnio kredyt hipoteczny w CHF? Jaki bank oferuje aktualnie najlepszą ofertę (kwota kredytu 396 tys. bez wkładu własnego) Złożyłem wniosek do mbanku i otrzymałem decyzję na następujących warunkach: - marża 1.3% (na dzien dzis...
2007-01-22 09:29

preferencyjne kredyty mieszkaniowe

preferencyjne kredyty mieszkaniowe
juz od 24.01 w PKO BP przez 8 lat panstwo doklada do odsetek od kredytu! jak ktos spelnia warunki okreslone w ustawie o finansowym wsparciu rodzin w nabywaniu własnego mieszkania (Dz. U. z 2006 r. nr 183, poz. 1354) mozna sporo zaoszczedzic, pole...
2007-02-16 09:33

Kredyty w jenach

Kredyty w jenach
Cześć! Było już kilka nieśmiałych pytań na grupie na ten temat, ale nigdy nie wywiązała się żadna dyskusja. LIBOR dla jenów oscyluje w tej chwili w okolicach 0,5%. Dlaczego zatem żadnej bank nie uruchamia kredytów indeksowanych jenami? Przecież nawet ...
2007-03-04 16:33

kredyty preferencyjne

kredyty preferencyjne
Witam Czy sa jakies ramy czasowe na uzyskanie doplat do odsetek od kredytu preferencyjnego w BGK ? Nie wiem dlaczego tak mi sie obilo o uszy, ze taki kredyt mozna dostac do konca 2007 r. tylko a nie moge znalezc info na ten temat. rafal -- ...
2007-03-05 23:57

KREDYTY w jenach

KREDYTY w jenach
Cze, wie ktos moze jaki bank sprzedaje kredyty w jenach? mrbravo ...
Reklama

Produkty finansowe

POŻYCZKA Z GWARANCJĄ!

Pożyczka nawet do 150 0000 PLN z gwarancją najniższej raty. Masz pewność najlepszego wyboru! więcej »