Na skróty

Money.pl

Grupy dyskusyjne

reklamacja..

Grupy dyskusyjne
reklamacja..
poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2005-10-18 21:43

reklamacja..

Piotrek
Witam,
jakis czas temu kupilem pralke z przeceny, ktorej powodem bylo
przytarcie obudowy. Okazalo sie, ze pralka posiadala rowniez inne wady, o
ktorych nie zostalem poinformowany (po miesiacu odpadlo pokretlo od
programatora, bylo klejone jakims tandetnym brazowym klejem). Mam swistek z
powodem obnizenia ceny i podpisem sprzedawcy.
Producent nie chce przyjac reklamacji, argumentuje, ze on nie odpowiada
za to, ze zostalem oszukany przez sprzedawce. Sadze, ze ma racje. Sprzedawca
zas nie chce przyznac sie do bledu, twierdzi, ze sam moglem spowodowac to
uszkodzenie. Nawet proponowal, zebym przyjechal z pralka do sklepu (20 km,
ani mi to w glowie - zaplacilem, zostalem oszukany i czuje, ze to oni
powinni sie pofatygowac), Chce reklemowac u sprzedawcy na pismie i chcialbym
powolac sie na jakies konkretne paragrafy tak, aby go nieco postraszyc. Moze
ktos jest w stanie sypnac z rekawa jakimis? Moj cel to uzyskac zwrot kosztow
naprawy. I juz mi rece opadaja na argumentacje w stylu 'towar przeceniony
nie podlega reklamacji'. Przepisy przepisami, ale pan serwisant w tym
supermarkecie po prostu nie chce zglosic tego dalej, nie chce zawolac
kierownika. Przeciez nie bede sie z nim bił ;)

Jezeli nadal nie bedzie chcial dokonac naprawy to gdzie moge to zglosic?
UOKiK?

2005-10-18 22:58

Re: reklamacja..

kam
Piotrek napisał(a):
> Producent nie chce przyjac reklamacji, argumentuje, ze on nie odpowiada
> za to, ze zostalem oszukany przez sprzedawce. Sadze, ze ma racje. Sprzedawca
> zas nie chce przyznac sie do bledu, twierdzi, ze sam moglem spowodowac to
> uszkodzenie. Nawet proponowal, zebym przyjechal z pralka do sklepu (20 km,
> ani mi to w glowie - zaplacilem, zostalem oszukany i czuje, ze to oni
> powinni sie pofatygowac),

Nie ma przepisu, który by to nakazywał sprzedawcy. Ale po uwzględnieniu
reklamacji możesz żądać zwrotu kosztów.

Chce reklemowac u sprzedawcy na pismie i chcialbym
> powolac sie na jakies konkretne paragrafy tak, aby go nieco postraszyc.

Przeczytaj ustawę o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej,
szczególnie art.4 i 8
A także jej omówienie na www.federacja-konsumentow.org.pl

> Moze
> ktos jest w stanie sypnac z rekawa jakimis? Moj cel to uzyskac zwrot kosztow
> naprawy.

A to może być trudno... Mogłeś żądać naprawy albo wymiany. Jeśli sam
naprawiłeś i chcesz zwrotu kosztów, to tylko jako odszkodowanie na
zasadach ogólnych (art.471 kc). Co już nie jest takie łatwe, bo wymagana
jest choćby wina sprzedawcy.

> Jezeli nadal nie bedzie chcial dokonac naprawy to gdzie moge to zglosic?
> UOKiK?

Nie, bo to indywidualna sprawa.
Pomocy szukaj w Federacji Konsumentów albo u miejskiego/powiatowego
rzecznika konsumentów (w odpowiednim urzędzie miasta lub powiatowym).

KG
2005-10-19 07:26

Re: reklamacja..

Piotrek
kam wrote:
> Piotrek napisał(a):
> Nie ma przepisu, który by to nakazywał sprzedawcy. Ale po
> uwzględnieniu reklamacji możesz żądać zwrotu kosztów.

Hm, na zdrowy rozsadek do tego podszedlem. Wydaje mi sie logiczne, ze
jezeli ktos kogos wprowadza w blad to osoba poszkodowana nie powinna ponosic
dalszych kosztow.


> > Moze
>> ktos jest w stanie sypnac z rekawa jakimis? Moj cel to uzyskac zwrot
>> kosztow naprawy.
> A to może być trudno... Mogłeś żądać naprawy albo wymiany. Jeśli sam
> naprawiłeś i chcesz zwrotu kosztów, to tylko jako odszkodowanie na
> zasadach ogólnych (art.471 kc). Co już nie jest takie łatwe, bo
> wymagana jest choćby wina sprzedawcy.

Zle sie wyrazilem. Jeszcze nie naprawilem, czekam na ich decyzje. Wina
jest ewidentna - sprzedawca przy swiadkach podal powod przeceny, mam rowniez
na pismie, ze pralka posiada jedynie przytarcie. Bez sensu jest jedynie
fakt, ze moge musiec udowadniac, ze nie jestem wielbladem i sam tego nie
zrobilem. Przeciez tego sie zrobic nie da... Cos tez slyszalem, ze to ich
obowiazek, aby udowodnic, ze to ja zrobilem. Czy to prawda?

> Nie, bo to indywidualna sprawa.
> Pomocy szukaj w Federacji Konsumentów albo u miejskiego/powiatowego
> rzecznika konsumentów (w odpowiednim urzędzie miasta lub powiatowym).

Ok, dziekuje. I pozdrawiam.

Piotrek

2005-10-19 09:43

Re: reklamacja..

Juzek Kocimientka
Piotrek napisał(a):

[...]

No wlasnie, jak to jest. Masz roszczenie do sprzedawcy, powiedzmy, ze
pozywasz go cywilnie. Czy on, zeby odeprzec zarzut MUSI udowodnic, ze
jest bezzasadny UDOWADNIAJĄC, że pralke uszkodziłeś sam czy wystarczy,
że powie, że NIE WIADOMO kto uszkodził (bo jeśli pozywający i pozwany
zrzucają winę wzajemnie na siebie to nie da się obiektywnie bez pomocy
śledztwa prawdy ustalić).

Z poważaniem
Juzek Kocimientka
2005-10-19 16:34

Re: reklamacja..

kam
Juzek Kocimientka napisał(a):
> No wlasnie, jak to jest. Masz roszczenie do sprzedawcy, powiedzmy, ze
> pozywasz go cywilnie. Czy on, zeby odeprzec zarzut MUSI udowodnic, ze
> jest bezzasadny UDOWADNIAJĄC, że pralke uszkodziłeś sam czy wystarczy,
> że powie, że NIE WIADOMO kto uszkodził (bo jeśli pozywający i pozwany
> zrzucają winę wzajemnie na siebie to nie da się obiektywnie bez pomocy
> śledztwa prawdy ustalić).

Odpowiedzialność sprzedawcy zależna jest od tego, czy w chwili wydania
rzeczy towar był niezgodny z umową. Skoro tak, to kupujący musi
udowodnić istnienie tej niezgodności w chwili wydania, bo z tego faktu
wywodzi skutki prawne - odpowiedzialność sprzedawcy. Tyle zasady ogólne
- art.6 kodeksu cywilnego. W sprzedaży konsumenckiej przyjmuje się
jednak domniemanie, że jeśli niezgodność z umową ujawniła się w ciągu 6
miesięcy od wydania towaru, to istniała od początku. W tym zakresie
ciężar dowodu jest odwrócony i to sprzedawca musi udowadniać, że
niezgodności nie było.
A sąd cywilny 'prawdy' najczęściej nie ustala...

KG
1
Podobne dyskusje
2005-10-29 15:39

Reklamacja

Reklamacja
Witam, W jakim okresie czasu firma powinna ustosunkować się do mojego pisma reklamacyjnego? Pozdrawiam Przemek...
2005-11-18 14:56

reklamacja

reklamacja
Witam grupe! Sprzedalem rzecz uzywana ponad 3 miesiace temu,gosc wnosi reklamacje do mnie ,choc potwierdzil emailem 3 miesiace temu iz nie ma zastrzezen co do towaru. Czy musze reklamacje uznac? I na jakiej podstawie prawa. pozdrawiam Robert ...
2005-12-20 13:14

reklamacja

reklamacja
Witam, proszę o pomoc w następującej sprawie. Zakupiłem torbę na ramie w pewnym sklepie, po 2 dniach jedna z rączek zerwała się. Zaniosłem do reklamacji. Kobieta stwierdziła że nie ma możliwości naprawy, a wymiany też nie będzie bo torebki te nie są...
2005-12-25 21:30

reklamacja

reklamacja
Witam Oddałem kamerę do reklamacji (nagrywała wg mnie za dużo szumów pracy własnego mechanizmu) Oprócz tego kamera działała przez prawie rok bez problemów Kamera została odesłana przez sklep doserwisu Wróciła z adnotacją że wszystko jest ok a te szu...
2006-02-10 23:11

reklamacja

reklamacja
Takie małe pytanie: kupiłem odtwarzacz mp3, ale nie miał polskiej instrukcji, wiem, że mogę jej zażądać na podstawie odpowiednich przepisów, a sklep pewnie powie, że jej nie ma i nie będzie, wtedy mogę zażądać obniżenia ceny i oddania mi części pie...
2006-02-16 20:52

Reklamacja?

Reklamacja?
Witam. Czy moglby mi ktos podac definicje "reklamacji"? Sprawa dotyczy ZTM, dostalem mandat za brak dowodu uprawnien do ulgi. Ulga mi oczywiscie przysluguje, z odpowiednim dokumentem udalem sie do punktu na Swietokrzyskiej w terminie 13 dni od otrzyma...
2006-04-12 18:41

reklamacja

reklamacja
Witam Oddałem myszkę do serwisu gwarancyjnego. Mineło prawie 3 tygodnie powiedzieli, ze nie mają mojej myszki i powinienem dostac nową taką samą lecz oni nie mają takiej w magazynie. Zaproponowali mi w zamian 2 drozsze myszki z dopłatą ( 23,- i 50,-) ...
2006-04-12 18:41

reklamacja

reklamacja
Witam Oddałem myszkę do serwisu gwarancyjnego. Mineło prawie 3 tygodnie powiedzieli, ze nie mają mojej myszki i powinienem dostac nową taką samą lecz oni nie mają takiej w magazynie. Zaproponowali mi w zamian 2 drozsze myszki z dopłatą ( 23,- i 50,-) ...
2006-07-10 12:35

Reklamacja MediaMarkt

Reklamacja MediaMarkt
Wieza zakupiona niecale pol roku temu. Problem to niegrajace glosniki wysokotonowe (raz lewy kilka dni, raz prawy kilka dni potem kilka dni dzialaja ok, albo kilka dni nie dzialaja obydwa - tylko wysokotonowe) Kilka razy zablokowala sie wewnatrz ORY...
2006-09-27 22:49

Paragon - reklamacja

Paragon - reklamacja
Mam pytanie czy na podstawie ksera paragonu mozna złożyc reklamacje produktu. Nie posiadam oryginału gdzies zgubiłem ale posiadam ksero. Jeśli tak czy jest jakaś ustawa która o tym mówi. Za informacje z góry dzięki. ...
Reklama

Wymieniasz walutę? Wymieniaj taniej!

Oszczędzaj na każdej wymianie nawet 1 500 zł na 10 000 euro

Najniższy spread walutowy dostępny od teraz, bez żadnych opłat, szybka i bezpieczna wymiana. więcej »