Na skróty

Money.pl

Grupy dyskusyjne

rzeczywiste oprocentowanie - jak policzyć?

Grupy dyskusyjne
rzeczywiste oprocentowanie - jak policzyć?
poprzedni wątek | następny wątek pl.biznes.banki
2007-08-28 20:49

rzeczywiste oprocentowanie - jak policzyć?

paszo
Witam!

Chciałbym obliczyć rzeczywiste oprocentowanie jednego z "łatwych
kredytodawców"

Przykładowe dane :

kredyt na 10000 spłacany przez 12 miesięcy po 955,90.

Jesli zsumuję wszystkie raty to wychodzi 11470.8 czyli teoretycznie to
będzie około 14% w skali roku.

Ale taki wynik by był gdybym oddał 11470.8 jako jedną ratę dopiero po
roku a nie regularne spłaty.

Jak to porównać do sytuacji w której u tego samego kredytodawcy wziąłbym
kredyt 10000 trzymając całą kwotę przez okres całego roku?

Pewnie jest jakiś wzór który to umożliwia.

Dzięki za pomoc.
2007-08-28 21:13

Re: rzeczywiste oprocentowanie - jak policzyć?

Sarpedon
paszo pisze:

> Jesli zsumuję wszystkie raty to wychodzi 11470.8 czyli teoretycznie to
> będzie około 14% w skali roku.
>
> Ale taki wynik by był gdybym oddał 11470.8 jako jedną ratę dopiero po
> roku a nie regularne spłaty.
>
> Jak to porównać do sytuacji w której u tego samego kredytodawcy wziąłbym
> kredyt 10000 trzymając całą kwotę przez okres całego roku?

ale przeciez masz stala kwote co miesiac
2007-08-28 21:40

Re: rzeczywiste oprocentowanie - jak policzyć?

MK
"paszo" wrote in message news:fb1qoa$ms8$1@news.onet.pl...
>
> Pewnie jest jakiś wzór który to umożliwia.
>

Wzor na tzw RRSP masz w ustawie o kredycie konsumenckim. Jest to zwykle
dyskontowanie przeplywow pienieznych. Jak masz excela to uzywasz funkcji
IRR. Nalezy pamietac ze IRR pokazuje oprocentowanie okresu wiec trzeba
dokonac zamiany na oprocentowanie roczne :).

Jesli chcesz prawdzic jaka ponioslbys strate na pozyczniu kasy i
umieszczeniu na lokacie nie trzeba wyliczac RRSP, a nalezy skorzystac z
rachunku rent dla pieniedzy, ktore maja byc umieszczone na lokacie.

MK
2007-08-28 21:45

Re: rzeczywiste oprocentowanie - jak policzyć?

w...
paszo wrote:
>
> Pewnie jest jakiś wzór który to umożliwia.

http://www.money.pl/banki/kalkulatory/kredytowy/

wychodzi: 26,11%.

a.
2007-08-28 21:48

Re: rzeczywiste oprocentowanie - jak policzyć?

Slavekk
paszo napisał(a):

> Chciałbym obliczyć rzeczywiste oprocentowanie jednego z "łatwych
> kredytodawców"

http://faq4pbb.netforia.pl/kredyty/

> Przykładowe dane :
>
> kredyt na 10000 spłacany przez 12 miesięcy po 955,90.

Powyzsza strona mowi ze prawie 30%

Slawek

--
2007-08-28 23:58

Re: rzeczywiste oprocentowanie - jak policzyć?

MK
"Slavekk " wrote in message
news:fb1u6q$477$1@inews.gazeta.pl...
>
> http://faq4pbb.netforia.pl/kredyty/
>

Zeby nikt sie nie czepial to uprzedzam, ze skrypt jest napisany w VBS i
dziala tylko pod MSIE :).

MK
2007-08-29 16:06

Re: rzeczywiste oprocen

r...
Tue, 28 Aug 2007 20:49:46 +0200, w , paszo
napisał(-a):

> Jesli zsumuję wszystkie raty to wychodzi 11470.8 czyli teoretycznie to
> będzie około 14% w skali roku.
> Ale taki wynik by był gdybym oddał 11470.8 jako jedną ratę dopiero po
> roku a nie regularne spłaty.
> Jak to porównać do sytuacji w której u tego samego kredytodawcy wziąłbym
> kredyt 10000 trzymając całą kwotę przez okres całego roku?
> Pewnie jest jakiś wzór który to umożliwia.

Przy równych ratach najprościej będzie pomnożyć to 14,70% x2.
Wyjdzie zbliżony wynik.
2007-08-29 16:10

Re: rzeczywiste oprocen

r...
Tue, 28 Aug 2007 23:58:45 +0200, w , "MK"
napisał(-a):

> "Slavekk " wrote in message
> news:fb1u6q$477$1@inews.gazeta.pl...
> >
> > http://faq4pbb.netforia.pl/kredyty/
>
> Zeby nikt sie nie czepial to uprzedzam, ze skrypt jest napisany w VBS i
> dziala tylko pod MSIE :).

Mnie działa pod FF ;).
1
Podobne dyskusje
2005-10-15 18:59

Expander - jak obnizyc oprocentowanie kredytu

Expander - jak obnizyc oprocentowanie kredytu
no niestety nie dowiedzialem sie po co komu kk, jakis 2 facetow tylko skakalo sobie do gardla, produkujac dlugi watek pod moim pytanie, wiec sprobuje z innej beczki, czy ktos korzystal z Expandera i ich posrednictwa, mam kredyt hipoteczny w bph 3,76...
2005-11-06 22:29

"Zmienne oprocentowanie" kredytow

"Zmienne oprocentowanie" kredytow
Witam, Ostatnio slyszalem ze znajomi znajomego pisali do banku pismo o obnizenie oprocentowania ... i tak mnie to zastanowilo, mam kredyt w KredytBanku w CHF na poczatku oprocentowanie wynosilo ok. 3% i dalej mniej wiecej tyle wynosi... a t...
2005-11-14 18:50

Oprocentowanie

Oprocentowanie
Gdzie znajdę informacje o realnej stopie procentowej kredytu? Dlaczego banki nie zaznaczają w swoich tabelach na stronach wwww, które oprocentowanie jest podawane? Pozdrawiam, Magda...
2005-11-26 13:28

Aktualne oprocentowanie

Aktualne oprocentowanie
hello! pisze bo zawsze warto sie zoreintowac w aktualnych ofertach: biore wlasnie kredyt na budowe domu, kredyt w CHF, kwota kredytu to ok.400kPLN, mój wklad to 20% (wartosc dzialki) bo budowa jeszcze w lesie. Udalo mi sie wynegocjowac 2,41%. Co...
2006-04-20 23:19

Oprocentowanie k. hipotecznego

Oprocentowanie k. hipotecznego
Chciałem zapytac jak u Was z oprocentowanie kredytu hipotecznego. Mam w CHF, ok. 300 tys. PLN, 25 lat, zmienne oprocentowanie. No i o to zmienne mi idzie. Na poczatku bylo 2,89%, nie najlepiej, ale byl pośpiech i trzeba bylo brac co dawali. Dziś dos...
2006-05-17 01:01

Oprocentowanie kk - kto mi wytłumaczy?

Oprocentowanie kk - kto mi wytłumaczy?
Spójrzcie proszę na tabelkę, która znajduje się na dole strony http://tiny.pl/g4hf Jeżeli rzeczywista roczna stopa oprocentowania wynosi 25,6%, liczmy w przybliżeniu 25%, to rozumiem, że jak 1 stycznia wypłacę 8000, to do 31 grudnia oddam w sumie...
2006-06-16 19:48

oprocentowanie kredytow...

oprocentowanie kredytow...
zastanawia mnie w jakiej skali czasu jest oprocentowanie na kredytach hipotecznych... zalozmy oprocentowanie wynosi 3% kredyt na 25 lat? czy to ma sie do m-ca roku czy do calego okresu kredytowania? -- Pzdr M ...
2006-07-19 23:42

lokata i oprocentowanie

lokata i oprocentowanie
Dzisiaj byłem w banku ponieważ mam zamiar założyć lokatę. I teraz lokata roczna jest oprocentowana 3,5% a lokata 2-letnia 4%.Niby wszystko jasne ale ja raczej z przekory poprosiłem miłą panią by mi policzyła ile otrzymam gotówki dając na lokatę 10000 ...
2007-01-16 10:00

Oprocentowanie lokat obecnie?

Oprocentowanie lokat obecnie?
Gdzie obecnie sanajlepiej oprocentowane lokaty? Moze sa jakies promocyjne lokaty (a moze te konta lokacyjne sa warte uwagi w bankach internetowych) w niektórych bankach - moze w internetowych - OGÓLNIE GDZIE NAJLEPSZE OPROCENTOWANIE!!! aha lokat...
2007-02-17 12:44

oprocentowanie w ge

oprocentowanie w ge
mam kredyt w ge banku. zadzwonilem z pytaniem, co musze zrobic aby zmniejszono mi oprocentowanie (konkretnie spytałem o marżę banku). Stwierdzili, że marży nie mogą mi obniżyć bo jest na stałe w umowie zapisana, ale mogą zmniejszyć mi oprocentowanie...
Reklama

Produkty finansowe

POŻYCZKA Z GWARANCJĄ!

Pożyczka nawet do 150 0000 PLN z gwarancją najniższej raty. Masz pewność najlepszego wyboru! więcej »